loading...
صدراز | راز خوشبختي و سعادت انسان | راه هاي موفقيت
صدراز بازدید : 127 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)

راز خوشبختی و سعادت انسان

.

     باورت میشه انسان 

.

 داری راز خوشبختی رو میخونی 

.

  چیزی که همه آرزوش رو دارند 

.

.

.

بـدون شک  اولـیـن پـاسخ خـدا ، بـه معـمای راز خوشبختی و سعادت انسان،

در افـسـانـه ای قـدیـمی کـه حامـل پـیـام مهـم خداست ، پـنـهـان شـده اسـت.

 

هـنـوز در دنـیـای مـدرن، وقـتی فـرزنـدان آدم بـه میوه ممنوعه اطـرافـشــان نـزدیک مـی شـونـد،

مـجـازاتـی از هـمـون جـنـس مجازات پـدر،  اون ها رو از کرده خـود پـشـیـمـان می کـنـه.

.

ـــ از مقـام خـود فـرود مـیـان.           ـــ شرایـط زنـدگـیـشـون سخـت تـر مـیـشـه.

ـــ لـبـاس عـزت از تـنـشـون در مـیـاد، بـه عـبـارتی  ( ملـزومات یک زندگی آبرو مندانه از اونا گرفته میشه )

 

اگه به ندای قلبت گوش بدی، خودت میدونی از بین همه میوه های اطرافت ، کدام یک میوه ممنوعه  است. شاید حق مسلم یک انسان، شکستن یک دل، چشم  داشتن به داشته های کسی، از هم پاشیدن یک خانواده، بر ملا کردن یک راز، رابطه نامشروع با یک متاهل؛ یا افکار و کردار ی که ….  خودت  کاملا میدونی.

.

در  هـمه اون ها  یک چـیـز مـشـتـرکـه  ” لـذت “  مثـل خـوردن یک میـوه خـوش طـعـم.

.

Happiness

این همان پاسخ پنهان شده در داستان مرموز آدم و حوا بود، سقوط نه فقط آدم، بلکه هر انسان بعد از گناه ، از جایگاه قبلی خود، و سخت تر شدن شرایط زندگی اش، رخت بستن شادی ، خرسندی و سعادت از زندگی، که ما اسمش رو طالع بد یک شخص می گذاریم.

اما در حقیقت  سرنوشت بد ، از افکار و کردار زشت ماست.

به مردی دزد ، که دستگیر شده بود، جلوی کلانتری گفتم: اکنون مثل پدرت آدم ؛ از مقامت در جامعه فرود میای، آسایش و رفاه و … خلاصه شرایط زندگیت در دنیای سیاه و تاریک زندان سخت تر میشه، و لباس عزت از تنت در میاد ؛ دستت به میوه درخت های ( محصول کارخانه های) دنیا نمیرسه و ملزومات یک زندگی آبرومندانه از تو گرفته میشه.

اولش خندید و دقیقه ای بعد ، با تاسفی که در صورتش نمایان شد حرف مرا تایید کرد.

.

 

بـسـوی خـودت بــر مـی گــرده

.

 پاسخ دوم معمای راز خوشبختی و سعادت انسان 

.

در کنجکاوی هایم دیدم آدم های بـدبـخت، کسانی بودند که تو زندگی شون حداقـل یک دل رو شکسته بودند، و اغلـب بیشتر از یک دل. همونـطور که صدای ما به کوه می خوره ( پژواک) و بـه سمت خودمون  بـرمی گرده، ایـن جهان طوری آفریده شده کـه اثرات کردار ما در آینده، بصورت مشکلات، سختی ها، حوادث و بدبختی بـه سمت خودمون  برمی گرده.

 بـرمی گـرده پـاسـخ قـدیـمی  معـمای راز خوشبختی وسعادت انسان بـود.

.

.

 غـم را خدا نـیـافـریـد، انسان آفـریـد

.

خوش بختی ، تـنـهـا پیشنهاد خدا به انسان بود

.

اما انسان ها  زشتیهـا را خلق کردند  و امروز پژواک گذشته خویش را ملاقات میکنند

.

  ( دختر خانمهایی که پیغام میگذارند توجه کنند: شما حق انتخاب دارید و می توانید به پیشنهاد خواستگار تان پاسخ منفی بدهید و این دل شکستن یا خوردن حق کسی محسوب نمیشه.  مفهوم واقعی  دل شکستن یا دست درازی به حق و منافع  کسی رو خودت کاملا میدونی )

.


راز سعادت و خوشبختی انسان

 نتایج بررسی هـزاران سرگـذشت در جامعـه

.

وقـتـی تـعـریـف خـوشـبـخـتـی ایـنهـاسـت:

لـذت ــ آرامـش خـاطـر ــ سـلامـتـی ــ پــول ــ آبــرو ــ هـمـسـر و  فـرزنـد خـوب  و خـیـلـی چـیـزای دیگـه.

وقـتـی طـغـیـان و ظـلـم مـی کـنـی، روزگـار هـمه یـا قـسمـتـی از ایـن نـقـاط ضعـفـت رو از تـو می گـیـره، بـلکه فـروکـش کـنی سرت به سنگ بـخـوره و مـجـبـور بـشـی بـه کـردارت فکـر کـنی.

.

” بـلکـه اصـلاح بـشـی “

.

خوشبختی و سعادت به میزان پاکی قلبت ، به تو  هدیه میشه.

وقتی طغیان میکنی ، خدا باید از همه ابزارش برای مجازاتت استفاده کنه، شاید از خواب سنگین بیدار بشی، بعبارتی یه قسمتی از سرمایه، سلامتی، خوشی یا فرزند و ….  از تو بگیره ، بلکه با این ضربه بیدار بشی، متحول بشی، آدم بشی، یه نگاه جدید به دور و اطرافت بیندازی، ببینی که تا الان چه موجود زشتکاری بودی.

.

.


بت یک انسان بجای خدا

.

 بت های قـلـبـت رو بشکـن، تـا مـتحـول بـشـی 

.

بـت هـر آدمی اسـت کـه بـه جـای خـدا، اون رو در مـدیـریـت دنـیـا مـوثـر بـدونـی  و لـحـظـه ای بـه اشـتـبـاه فـکــر مـیـکـنـی کـاری از دسـتـش بـر مـیـاد   و جـای خـدا قـرارش مـیـدی.

بت همان کسی است که بجای خدا ، در مخیله ات فکر میکنی میتونه مشکلت رو حل کنه، و برای راضی نگه داشتنش مجبور میشی سرت رو جلوش خم کنی.

.

داسـتـان کوتاه دختـر فـقـیـری که سـوار بـنـز آخریـن مدل مردی پـولـدار شـد ؛ حتـما بخون

.

خـونـدن ایـن مـطـلـب زنـدگـیـتـون رو مـتـحول می کـنـه – الـبـتـه اگـر دنـبـال تحول باشیـد

.

بـخـاطـر اهـمـیـت بـسـیـارش ؛  در یـک صـفـحـه جـداگـانـه گـذاشـتـم

.

بت های قلبت رو بشکن - در این صفحه استثنایی

 

.

دختر خانم هایی که فکر میکنند بت یعنی دوست پسر، احتمالا متوجه معنی بت نشده اند.

در اینجا بت یعنی هر کسی که فکر میکنی حلال مشکلات توست ، روزی رسان توست، یا باید برای موفقیت در انجام کاری به اون توکل کنی. برای آشنایی بیشتر با معنی بت، صفحه کوتاه بت را  بخوانید.

.


جبر و اختیار

.

پاسخ نهایی به معمای دیرینه “جبر و اختیار”

.

وقتی با ماشین در کوه، داری از جاده بالا مـیـری، دو انتخاب پیش رو داری، راه مستقیم که بـه قله میـرسـه و یـا سقوط بـه دره ، اگـر تـه دره یک میوه ممنوعه وسوسه کننده دیـدی و فرمان رو پـیـچـونـدی بـه سمت دره ، و سقوط کـردی ، تـا ایـنـجـاش اختیار مطلق داشتی و تـسـلـط بـرفـرمان در دست تـو بـود، ولی از ایـن بـبـعـدش یعنی کـلـه مـلـق خوردنت و عذاب کشـیـدنـت جبر ه  و حالا که از مقام خود سقوط کردی، بـرای بازگشت بـه مقام یـا طبقه قـبـلـی زندگی ات ؛ بایـد مشکلات رو تحمل کـنی، صبر کنی، و بـا تغییر و اصلاح و الـبـتـه صـبـر ، دوبـاره بـرگردی بـه طبقه ای که قبلا بـودی؛ یا حتی از اون هم بالاتر.

.

درستـه، مـدیـریـت فـرمـول هـای پـیـچـیـده و تـصـمـیـمـات عـالـم بـر عهـده خـداسـت.

شایـد ایـن جبر بـاشـه  -  اَما ؛

بـر سر دو راهی های مهـم زنـدگـیـت، یـا همـون آزمایـشات سرنـوشت ساز؛

اختیار کامـل بـه تـو داده می شـه،  تـا ارزش و قـدر واقـعـی تــو رو ، خـودت مشـخـص کـنـی.

اگـر در آزمایـشـاتـی کـه ارزش درون تـو  رو  تـعـیـیـن می کـنـنـد، نـشـون دادی کـه بـی ارزشی؛

دیـگـه نـبـایـد تـوقـع زیـادی از تـقـدیـر داشـتـه بـاشـی.

ایـن قـانـون روزگـار، واقـعـا مـنـصـفـانـه اسـت.

تقریبا میشه گفت : ما فقط موقع آزمایشات زندگی اختیار کامل داریم. و وقتی ارزش درون مان معلوم شد ، بقیه اش رو  روزگار بر مبنای ارزش درونمون تعیین میکنه که در کدام طبقه از هرم خوشبختی قرار بگیریم. و البته کسانی که پس از آزمایش، از مقام خودشون فرود میان باید صبر کنند ، و راه راستی پیش بگیرند تا شاید به لطف خدا در هرم خوشبختی، به طبقه ای بهتر از گذشته صعود کنند.

جهت یادآوری : هرم خوشبختی با هرم ثروت متفاوت است. ممکنه شخصی در بالای هرم ثروت باشد، اما در هرم خوشبختی در طبقات وسط یا پایین گیر کرده باشد. 

 

جسم هرزه زمینی – روح قدیس آسمانی

روح خدا ؛ بـر تقاضای جسم و جـنازه ات غـلـبـه کـن

 

( برای نمـونه : رابطه نامـشـروع بـا متاهـل، که متاسفانه در اینترنت و جامعه بسیار شیوع یافته )

 

دنـیـای تـو جبر نـیـست اختیار ه ، ولی اگر ظلم کردی، مجازاتت جبر و به اجبـاره، یـادت نره کـه خـلـیـفـه خـدا بـر زمـیـنـی و اولـیـن زمیـن بـرای تـو، هـمـیـن جسم و هـسـتـی جسمانی تـو است ، کـه در اون قـرار داده شـده ای.

و تـو روح خدایـی، که بـایـد بـر ایـن زمیـن تـن غـالـب بـشـی و بـر ایـن جسم، حکـم رانی کـنـی و تـسلـیـمش نـشـی.

 

روح قدیس آسمانی ، جسم هرزه زمینی

 

پادشاه سرزمین وجودت باش

خـلـیـفـه خـدا در جـسـم، وفـرمانـروای جـسـد ت بـاش

در حقیقت تو یک روحی، و من دارم با روح تو صحبت میکنم ، روح تو که فرستاده خدا بر زمینه ، باید بـتـونـه خواسته های خدا رو در این دنیا به اجرا در بیاره ، همونطور که جسم تو نا خود آگاه تمایل داره خواسته های شیطان رو به اجرا در بیـاره .

مثلا بدن تو ، شدیدا تمایل داره به جنس مخالف دسترسی داشته باشه ، حتی اگر متاهل باشه ، و روح آسمانی تو باید موفق بشه که جلوی خواسته نفسانی جسم رو بگیره ، خلاصه که جسم یک هرزه زمـیـنـی هست، و روح یک قـدیـس آسمانی، که هزاران سال با خواسته های هم در ستیزند .

حالا در این نبرد خیر و شر ، کی پیروز میشه بستگی به میزان ارزش روح تو داره، اصلا یکی از اهداف خلقت انسان ها همین تعیین میزان و ارزش یابی روح و جان آنهاست.

 


دعا

.

دعا کن  –  دستور نـده

.

نگـو خدایا ایـن کار رو بکـن، اون کار رو نکـن.

.

بهتره که تصمیمات عالم رو پاک ترین وجود عالم بگیره  نه تو،  تو فقط باید نیازت رو بگی،  مثلا  اگر کسی رو  برای  ازدواج میخوای نگو خدایا ما رو حتما به هم برسون؛ بهتره بگی خدایا من به  لطف تو  محتاجم  اما در نهایت هر چی تو صلاح میدونی  اون بهتره، چون تو از بالا می بینی  و از باطن همه چیز  با خبری.

.

.

« در دعا هـات  از جملات دستوری  و امـری  استفاده نـکـن »

.

.

ابزار خدا برای مجازات جهنمیان

.

فرقی نمی کنه هیتلر، زلزله یا سیل

.

هیتلر شمشیر خدا، برای مجازات ستمکاران.

.

ظهور هیتلر ( و امثال او ) برای عذاب مردم جهان تصادفی و اتفاقی نبود، هیتلر تجلی ستم و طغیان مردم خود بود، هیتلر همان مامور جهنم  که گنه کاران رو عذاب می کنه،  متجلی شد  و به منصه ظهور رسید.

هیتلر  پاسخ روزگار به زشتکاری مردمش بود؛ خالق هیتلر کسانی بودند  که هیتلر آنان را عذاب کرد. حاکم ظالم هر قوم، تجلی زشتکاری مردمی است که بر آنها حکومت می کند، همانطور که زلزله و سیل تجلی کردار مردم آن شهر  هستند.

.

      و خدا ظالم نیست.    

.

هیتلر ، فرقی نمیکنه اسکندر مقدونی یا چنگیز مغول ، یا شهابسنگ آسمانی ، یا زلزله، یا طاعون و وبا، یا گردبادی که شهر گنهکاران را ویران کنه، همگی ابزار خدا هستند.

اگه ماشین زد توی کمرت، میتونی بگی ماشین زد تو کمرم ، یا بگی خدا زد توی کمرم. هر دو درسته ، فقط نگاهت باید عمیق تر باشه. در مورد هیتلر و چنگیز مغول یک قوم میتوانند بگویند ، هیتلر ما رو عذاب کرد، یا بگویند : خدا ما رو عذاب کرد. فرقی نمیکنه فقط نگاهت باید عمیق تر باشه.

.

  

باید خدا بخواهد

.

مجله های موفقیت

.

میگن دنیای تو همونیه که فکر میکنی  و تو با فکرت میتونی دنیات رو عوض کنی،  یک تبصره به حرفاشون اضافه کن، بگو شاید؛ بشرطی که  حقی یا  دل شکسته ای  پشت سرت نباشه چون اگه  تو بخوای با فکرت  دنیات رو عوض کنی  و بالا بری و خدا بخواد  بخاطر ظلم ها و دل هایی که شکستی پایین بیای،  مطمئنا خدا پیروز میشه.

برای خوشبخت شدن، ابتدا خدا رو به این نتیجه برسون، که لیاقت خوشبختی رو داری.

.

یـه فکـری هـم بـرای ظلم ها و دل هایی که شکـستی بکـن

.

.

صبح به یک بنده خدا ظلم بزرگی کردی و دلش را بدجوری شکستی و نفرینت کرد ، از همون لحظه در آسمان قیامتی برپاست، فرشتگان خدا خود را آماده میکنند برای عذاب کردن یک گناهکار، برای مجازات یک ستمکار، فرمولهای جهان در حال تغییرند، همه چیز برای مجازات تو در حال فراهم شدنه.

و تو بی خبر از اون غوغایی که در آسمان براه افتاده ، روی زمین مجله ای میخری بنام موفقیت ،  نوشته اند که تو میتونی دنیا رو بر وفق مرادت کنی، توی دلت میگی پولی که بابت مجله دادم حلالشون باشه، سرگرم تفریح با مجله هستی که بی خبر پشه ای آلوده بر پوست نازکت می نشینه و نیشت میزنه، دوباره از خوندن متن مجله موفقیت راضی  و سرخوش میشوی ، چند روز سعی میکنی که توصیه های مجله را اجرا کنی، یک شب احساس میکنی علائم بیماری در تو نمایان شده، صبح میری دکتر، بهت میگه اسیر بیماری مهلکی شدی.

ماهها زمین گیر میشی، در بستر بیماری ، به مجله موفقیت نگاه میکنی و میگی :

برای “خوشبخت شدن من” کافی نبودی.

.


خوشبختی لذت همسر فرزند

       .

   مولانا میگه :

.

آب کم جو تشنگی آور بدست – تا بجوشد آب  از بالا و پست.

.

به جای اینکه در به در  دنبال خوشبختی باشی، ارزش درونت رو  اونقدر بالا ببر، که خوشبختی خودش به سمت تو دوان دوان بیاد، منظور از خوشبختی فقط پول نیست، بن لادن هم پولدار، اما بدبخت بود.

درجات خوشبختی: لذت، آرامش خاطر، سلامتی، آبرو، پول، همسر و فرزند خوب و . . . .

ضمنا این گفته خدا : خداوند از آسمان آبی نازل کرد  که در هر رودی بقدر وسعتش جاری شد.

براحتی از معنی  و پیامش  نگذر، البته شاید  آب در اینجا  بیشتر معنی  حکمت بده.

.

شاید هم منظورش اینه که  هرکی خوش قـلـب تره،  خوشبخت تره

.

.

شاید کسی در هرم خوشبختی بالای هرم باشه، ولی در هرم ثروت پایین یا  وسطهای آن باشه. مولانا میگه تو لیاقت بدست بیار ، خوشبختی خودش از راه میرسه، اشتباهی که جوانان میکنند خوشبخت بودن را با پولدار بودن یکی میدانند. خوشبختی یک حس شیرینه که فقط بعضی از آدمها اون رو تجربه میکنند، حتی خیلی از پولدارها در آرزوی تجربه این حس افسانه ای هستند.

.

خوشبختی یک احساس شیرینه برای کسانی که دل شکسته ای پشت سرشون نیست.

یا کسانی که بخشیده شده اند.

.

 

به شیطان گوش نـسپار

 .

هرگز نگو: ما که تو هـر دو دنیا بدبختیم

.

« چون اگه از هـمـیـن ثانـیـه بخوای، میـتـو نی هـر دو دنـیـا رو بـدست بـیـاری »

.

باز آ باز آ هـرآنچه هـسـتی باز آ – گر کافـر و گبـر و بـت پرستی باز آ

.

این درگه ما درگه نومیـدی نیست – صـد بار اگـر تـوبه شکـستـی بـاز آ

.

بازگشت خرافات سیاه

.

  بـدبـخـتـی هات  اتـفـاقـی نـیـسـت  

.

برای مثال دانشمندان بوئینگ و ناسا، نه اسفند دود میکنن، نه به نحسی سیزده اعتقاد دارند، و نه عطسه رو نشانه میدونند. اما بعضی عقب افتاده های جهان سوم فعلا تصمیم ندارند از خرافات دست بردارند و این عقب ماندگی اسفبار خبر خوشی برای کشورهای پیشرفته است.

.

  اگـه بـه قـدرت خـدا،  اعـتـقـاد داری  

.

  تـوی دنـیـا فـقـط یک عـذاب دهـنـده هـسـت کـه روزگارت رو سیـاه می کـنه  

.

  و از دستـش همـیـشه در رنـج وسخـتی هـسـتـی، اون هـم بـازگـشت اعـمـال خودتـه  

.

چقدر بی انصافی

.

یک اسکناس هزار  تومنی  میدی به فقیر  و انتظار داری  یک ملیارد تومان  بلا  از سرت دفع بشه،  این که هنر نیست، بر فرض که داری  پول بیمه خودت رو  میدی،  بیمه کردن خودت که  جزو  کارهای خیر نیست،  اگه راست میگی  بدون داشتن انتظار به برادرت کمک کن  و آرزو  کن که مشکلاتش حل بشه.

.

یا اینکه  با خدا آشتی میکنی  به  این شرط  که پولدارت کنه و  اگه پولدار نشدی باز قهر می کنی، خدا رو  بخاطر  پاک بودنش  پرستش کن، حتی اگر گناه کردی  و  مجازاتت کرد  تا رشد کنی،  نباید پرستش خدا رو قطع کنی.

.

« خدا رو بـه خاطـر پـاکـی و  زیـبـایی اش  بـپـرسـت،  نـه بـرای مـنـافـعـت »

.

صفات آدمهای بزرگ

.

خودت رو محکوم کن  اما مجازات نکن

.

اشتباهت رو توجیه نکن، با توجیه یک گناه بزرگ مسئولیت از تو ساقط نمیشه و تا ابد مسئول کردار بد خود هستی، سعی کن گاهی برعلیه خودت رای بدی، یعنی برعلیه هوس ها و منافع نامشروع و غیرانسانی ات.

.

البته سخته ، ولی این از صفات آدم های بزرگه

.

.

با یک دزد صحبت می کردم، میگفت : من که از فقیرا نمی دزدم، از پولدارها می دزدم. اونی که زنا میکنه برای خودش یک توجیه میسازه. اونی که بچه می دزده هم عملش رو توجیه میکنه، ریشه همه این توجیهات یکی است. شیطان

وسوسه شیطان بگیم یا وسوسه نفس، هر چی که هست، توجیه یک کار زشت، اونقدر خطرناک و مضر برای بشریت هست، که بشر رو با اون روح خدایی و پاک، به چنین روزی انداخت. نترس ، سعی کن گاهی برعلیه خودت رای بدی، مثل یک قاضی عادل و بی طرف.

.


خدا رو منصرف کن

.

 بخشش خدا تقدیرت رو عوض میکنه

.

با  این  روش  واقعی و  کار آمد،  تصمیم خدا  رو  تغییر بده ، با درخواست بخشش و  پاک شدن عملکرد سیاهت از محاسبات خدا ، و با معذرت خواهی از کسانی که به اونها ظلم کرده ای ، فرمول های خدا،  و  البته  سرنوشتت رو  تغییر  بده.

.

انرژی های منفی زندگیت رو ، حداقل با یک عذر خواهی کاهش بده

.

.

میگی اگه معذرت خواهی کنی نمی بخشه، اگه نکنی چی.

اینطوری حداقل به وظیفه انسانی ات عمل کردی، معذرت خواهی یه کار اخلاقی و انسانی و نشان دهنده رشد و بلوغ فکری توست.

ضمن اینکه حداقل شاید آبی روی آتش باشه، شاید راحتتر بتونه بهش فکر نکنه، غرور رو کنار بگذار و برو اگر نمیری حداقل تماس بگیر و عذر خواهی کن.

.

.

پـدر بـاش

.

 چوپان گله باش نه گوسفند بی مسئولیت 

.

در برابر مخلوقات زنده  خدا  ( انسان –  حیوان –  گـیـاه ) احساس مسئولیت کن

.

و اگه میتونی  پشت و پناهشون باش و بدون که همه اونها  شدیدا تشنه محبت تو هستند.

.

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 1,323
  • بازدید کلی : 57,139
  • درباره
    مطمئن باش كه خداوند تورا عاشقانه دوست دارد ، چون در بهار برايت گل ميفرستد و هر روز صبح آفتاب را به تو هديه ميكند ، به ياد داشته باش كه پروردگار عالم با اينكه ميتواند در هر جايي از دنبا باشد ، قلب تورا انتخاب كرده و تنها اوست كه هر وقت بخواهي چيزي بگويي گوش ميكند